Egy kínai holdjáró nem talált bizonyítékot az amerikai holdraszállásokról?

Követelés

Egy kínai holdjáró nem talált bizonyítékot az amerikai holdraszállásról.

Értékelés

Hamis Hamis Erről az értékelésről

Eredet

2019. január 4-én a World News Daily Report (WNDR) közzétette egy korábbi újrahasznosított változatát cikk arról számolt be, hogy egy kínai holdjáró nem talált bizonyítékot az amerikai holdraszállásról. Az új változat egyidejű hivatkozásokat tartalmazott a kínaiakra Chang'e-4 az űrhajók az első puha leszállást a Hold túlsó oldalán:

A Kínai Űrprogram legfőbb tisztviselői a héten megjelentek és szkepticizmusukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy az amerikai Hold leszállása valaha is történt - írja a Beijing Daily Express.



A Kínai Kommunista Párt több mint 2000 magas rangú tisztviselője a héten aláírt egy petíciót, amelyben magyarázatot kért az amerikai kormánytól az amerikai hold leszállásaival kapcsolatban, miután kétségek merültek fel arról, hogy az Apollo Hold leszállása valaha is történt.



Ezek az állítások azután merültek fel, hogy a kínai Chang’e-4 szondáról készített képek nemrégiben történt elemzése állítólag nem talált nyomokat az amerikai Hold földi leszállásának a Holdon.

A Kínai Kommunista Párt több magas beosztású tagja még nyilvánosan is kijelentette, hogy ezek a legújabb eredmények kétségtelenül bebizonyították, hogy a Hold leszállása „kidolgozottan hangszerelt kamu, hogy becsapja a világot Amerika űrprogram-képességeivel kapcsolatban”.



A WNDR-cikk természetesen nem volt tényszerű. Csak egy kicsit volt ócska hírek játszik a régóta futó összeesküvés elmélet megállapítva, hogy az Egyesült Államokban 1969–72 között lezajlott hat emberes holdraszállás mind hamis volt.

A WNDR felelősségi nyilatkozata megjegyzi, hogy a webhely tartalma „szatirikus” és „kitalált” jellegű.