Elnyomta a New York Times a Sertés-öböl inváziójának előzetes jelentését?

Elfogott férfiak a Sertés-öböl inváziójából

Kép a Bettmann-on keresztül a Getty Images-en keresztül

Ezt a cikket a New York Times és a Sertés-öböl riportjáról itt engedélyezésével újraközöljük A beszélgetés . Ezt a tartalmat azért osztják meg itt, mert a téma érdekelheti a Snopes olvasóit, ugyanakkor nem jelenti a Snopes tényellenőrzőinek vagy szerkesztői munkáját.




Hatvan évvel ezelőtt a The New York Times állítólag bepofozta magát, amikor beszámolt a CIA által támogatott Sertés-öböl invázió , tartós gyalázati rést keresve az amerikai újságírás történetében.



A Disznó-öböl - New York Times elnyomó meséjét idézzük könyveket , újságok , a kábeles hírműsorokban és máshol mint tanulmány az öncenzúráról és annak következményeiről.

Ha a Times ellenállt volna John F. Kennedy elnök kéréseinek, ha kinyomtatta volna mindazt, amit tudott a kubai folyamatban lévő invázióról, az elnyomási mese folytatódik, a sorsszerű támadást felszámolhatták volna, és az Egyesült Államok megkímélhetett egy külpolitikai csődöt.



ralph g. blasey ifj.

Az elnyomó mese a időtlen lecke a hírszervezetek veszélyeiről, amelyek engednek a kormányzati nyomásnak és visszatartják a létfontosságú, ha érzékeny információkat, állítólag nemzetbiztonsági következmények miatt. Amikor a kormánytisztviselők nemzetbiztonságra hivatkoznak, a titkos anyagok közzététele a sajtóorgánumok problémás ügyévé válik.

Mégis, a Times és a Malacok öbölje esetében a tárgy lecke nem releváns.

Ez azért van, mert az elfojtási elbeszélés túlzó. Ez egy média vezérelte mítosz - az egyik a sok közismert mese a hírmédiáról, amelyek vizsgálat alatt hamisak vagy fantáziadúsan oldódnak fel.



Kennedy és Nagy-Britannia

Kennedy és Harold Macmillan brit miniszterelnök együtt voltak, amikor azt híresztelték, hogy Kennedy szerkesztőket hívott a The New York Times-hoz.
JFK Elnöki Könyvtár

Széles körben ismert, gyakran elmesélték

Ahogy a „ Tévedés: Az amerikai újságírás legnagyobb mítoszainak lebontása ”- a Times nem elnyomta a közeledő invázióról szóló jelentéseket, amelyet 1961. április 17-én indítottak el nem sikerült kiszorítani Fidel Castro kubai diktátort .

Valójában a Times jelentései a támadás előkészületeiről részletesek voltak, és gyakran jól láthatóan megjelennek a címlapon. Az olvasók elmondhatták, mi következik, ha nem is mindig részletesen.

tömeges lövöldözés ar-15 bevonásával

Sőt, nincs bizonyíték arra, hogy Kennedy előzetesen tudott volna a Times jelentésről, amely 1961. április 7-én jelent meg, az inváziós előkészületekről szóló első oldali cikkről, amely az elnyomási mítosz középpontjában áll.

Nincs bizonyíték arra, hogy Kennedy vagy bárki a közigazgatásában lobbizott volna vagy rábírta volna a Times-ot arra, hogy tartsa vissza vagy jelentősen hígítsa ezt a történetet, amint azt számos beszámoló állította.

Az április 7-i cikket írta Tad Szulc , egy veterán külföldi tudósító, aki Miamiból jelentette, hogy a CIA által kiképzett kubai lázadók támadása várható.

Szerény és megfontolt szerkesztések

A Times vezető szerkesztői későbbi beszámolói szerint a közelségre és a CIA-ra vonatkozó hivatkozásokat a cikk megjelenése előtt eltávolították.

Úgy vélték, hogy a „küszöbön álló” inkább jóslat, mint tény. Turner Catledge ügyvezető szerkesztő később azt írta, hogy „habozott meghatározni a CIA-t, amikor esetleg nem tudjuk dokumentálni a vádat”. Az „Egyesült Államok tisztviselői” kifejezést felváltották. Mindkét döntés szerény és megfontolt volt.

A Times szerkesztői között belső vita alakult ki a Szulc történetét kísérő címsor egyetlen oszlopra való levágásáról. Négy oszlopra kiterjedő címsort terveztek.

Az újságcímek mérete általában megfelel a cikk relatív jelentőségének. A négy oszlopos címsor „kivételesen fontos történetet” jelentett volna - jegyezte meg a Times korábbi riportere és szerkesztője, Harrison E. Salisbury. Félelem vagy szívesség nélkül: The New York Times and Its Times , ”Bennfentes fiókja. Négy oszlopos megjelenítés ritkán, bár nem hallatlanul volt, a Times 1960-as évek eleji címlapjain.

De az invázió közelségére való hivatkozás nélkül egy négyoszlopos címsort nehéz volt igazolni. Ennek ellenére Szulc hosszadalmas cikke kiemelkedő helyet kapott a Times címlapjának tetején.

az anyák rúgása meghaladja a 9000 del egységet

' Anti-Castro egységek képzettek harcolni a floridai bázisoknál ”- olvasható a címsorban.

Nagyon valószínűtlen, hogy Kennedy 1961. április 6-án, azon a napon, amikor Szulc küldeményét benyújtották, szerkesztették és közzétételre előkészítették, privát felhívást tett a Timeshoz. A Fehér Ház naplóiból nincsenek telefonhívások Catledge vagy a Times vezető vezetői április 6-án, a bostoni John F. Kennedy Elnöki Könyvtár szerint.

Kevés lehetőség a telefonálásra

Tad Szulc riporter egyik története a The New York Times számára a Disznó-öböl inváziója előtt.
Médiamítosz riasztás ,Szerző megadta

Az elnök aznap délután utolsó felét Harold Macmillan brit miniszterelnök házigazdájával töltötte egy körutazáson az elnöki jacht fedélzetén a Potomac folyón. Közel 18:30 volt. amikor Kennedy visszatért a Fehér Házba.

Ez kevés lehetőséget hagyott rá, hogy felhívta a Times vezetőit, mielőtt az újság első kiadása sajtó alá került volna.

Salisbury „Félelem és kegyelem nélkül” című könyve részletes vitát kínál Szulc cikkével kapcsolatos belső tanácskozásokról, és beszámolója hajthatatlan.

„A kormány 1961 áprilisában - írta Salisbury - nem tudta, hogy a The Times kiadni fogja a Szulc-történetet, bár tudta, hogy a The Times és más újságírók Miamiban vizsgáztak. Kennedy elnök sem telefonált a Times magas rangú tisztviselőinek a történetről. … A The Times [Szulc jelentésének szerkesztése] során tett intézkedése a saját felelőssége volt ”, a belső megbeszélések eredménye.

5 pontos csillag jelentése a házakon

'A legfontosabb' - tette hozzá Salisbury. 'A Times nem ölte meg Szulc történetét ... A Times úgy vélte, hogy fontosabb közzétenni, mint visszatartani. Tedd közzé.

A Disznó-öböl felfutása nem volt egyszeri történet. Valójában a Times invázió előtti lefedettségének folyamatos jellegét szinte soha nem veszik észre, amikor a elnyomó mítosz mondják.

Szulc cikkének közzététele után a Times kibővítette a függőben lévő invázióról szóló tudósítását. Címlapján, 1961. április 9-én például Szulc egy története volt, miszerint a kubai száműzetés vezetői megpróbálták összeegyeztetni vetélkedéseiket, miközben Castro ellen „lökést készítettek”.

„A [vezetők] terveinek első feltételezése - írta Szulc -, hogy egy„ felszabadító hadsereg ”inváziója, amely most Közép-Amerikában és Louisiana-ban a kiképzés utolsó szakaszában van, egy belső felkelés Kubában. ”

Ezzel Szulc tágan leírta annak a küldetésnek a céljait, amely 1400 fegyveres száműzöttet juttatott a dél-nyugati Kuba partjaira.

Támadásukat három napon belül összezúzták.


W. Joseph Campbell , Kommunikációs tanulmányok professzora, American University School of Communication

Ezt a cikket újból közzétették A beszélgetés Creative Commons licenc alatt. Olvassa el a eredeti cikk .